lördag 17 oktober 2009

Rasist? ja tro fan det! (Endast en rubrik)

Aaaaaah jag blir så arg så jag bara måste skriva av mig!
Har ni sett programmet Efter tio med Malou von Sivers?

Iaf i ett av programmen tog hon upp stening, alltså stening av kvinnor som en dödsdom. Hon hade bjudit in några gäster som hade olika erfarenheter och berättelser om detta. Ena berättar om hur en kvinna som är i yngre 20års åldern med tre barn döms till döden eftersom hon blev våldtagen och då har man ju begått äktenskapsbrott.

Hur fan tänker jävlarna! Jag blir så förbannad så jag vet inte vad jag ska ta vägen! Är folk verkligen HELT sjuka i huvudet? Sen vet jag inte vad dom får det ifrån att dem har rätten till att mörda överhuvudet taget, och för en sådan sak? Jag tror inte att det finns NÅGON religion alls som stödjer något sådant!?!

Iaf, historien fortsätter; den kvinnliga gästen berättar att hon såg en stenhög ligga på marken och hon frågade varför. "Det måste regna" Alltså det var tvungen att regna så att marken blev mjuk och så man kunde gräva ner kvinnan till axlarna, då bara huvudet skulle sticka upp som man kunde kasta dessa stenar på henne.

Jag får sådana rysningar, jag ser mig verkligen framför mig hur allt går till, hur denna stackars unga trebarns mor stenas till döds, för ett brott som hon har UTSATTS för. Tänk barnen, de får leva resten av sina liv med en mördare till farsa. Om man vänder på allt; pappan blev våldtagen, skulle då han också stenas till döds????????

Jag tror seriöst att det är sådant här som får folk (möjligtvis mycket trångsynta människor) att bli rasister. Ibland tycker iaf jag att det inte är så konstigt hur vissa människor utformar ett hat mot något sådant främmande.

Nu vill jag bara tillägga att jag verkligen inte är rasist (nazist för den delen heller). Jag vill poängtera att jag inte heller förstår obefogat hat eller våld. Sen ska man verkligen inte dra alla över en gräns, men något måste ju seriöst göras för att ändra synsettet hos dessa människor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar