lördag 10 oktober 2009

Jehovas Vittne

Yrvaken och något ambivalent stapplar jag mot dörren och möter en äldre kvinna.
"Oj, väckte jag dig?"
-Nee de e lugnt svarade jag men tänkte joo jädrans tant.
"Jag ska bara lämna de här" sa hon och sträckte fram Vakttornet nr10.

Så nu har jag legat i några timmar och läst deras tidning om deras syn på livet osv...

En del verkar faktiskt bra medans en annan del var (enligt mig) befängt.
Det som jag nog har svårast för är deras sätt att se på om en människa behöver blod. De låter hellre personen dö än att låta dem ta emot blod.

Thanks god att vi har lagar som LVU, lagen om vård för ungdomar, då man kan tvinga barnet att ta emot blod om det finns en fara för barnets hälsa.

Religioner är svåra ting att diskutera och utan dem så kanske världen hade sluppit krig?. Fast o andra sidan så ger religioner även tröst för många människor.

Äh, life still goes on.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar