fredag 16 oktober 2009

Animal Planet

Animal Planet lär ju vara världens bästa kanal. Enligt mig iaf. Det bästa av alla programmen i just Animal Planet är ju Djurpolisen.< Men fy fan vad jag grinar nästan varje gång. Djurpolisen handlar ju om massa fall om bla djurplågeri och det är något av det värsta som finns. Ibland undrar man vad fan människor tänker med, inte hjärnan iaf, eller ska man säga hjärtat?


En hemsk bild jag hittade på nätet :(

Jag vet inte om ni kommer ihåg det fallet i Sverige för några år sedan med en full bonde och hans stackars häst? Iaf så var det såhär: En full bonde spände fast sin häst bakom sin traktor och släpade hästen bakom sig tills hästen dog. Om jag var domare hade jag gett honom samma straff.

Eller det avsnittet med Kalla Fakta för massa år sedan. Då det var sjuka människor som sparkade på grisar efter att dem brutit benen och inte ville gå, eller de sjuka sätten att misshandla kalvar. Efter att jag såg det programmet så kan jag inte äta kalv.(Jag vet kanske lite dubbelmoral då jag äter kött annars men just kalv GÅR BARA INTE att äta sen dess.)

Låt oss stoppa djurmisshandeln med hårdare straff. Samma som dom utsätter djuren för??

3 kommentarer:

  1. Jag är på, dra dem jävlarna i grus, sedan ett skott i pannan! Ses snart hun, miss you!

    SvaraRadera
  2. Fy fasen hur man kan göra så mot djur :(

    SvaraRadera
  3. ja ni, jag håller med.. Sikka nötter, man borde inte få behandla djur (eller någon) på detta sätt!

    SvaraRadera