onsdag 7 oktober 2009

Gravid-Igen.

Mina tankar sitter och snurrar i mitt huvud just nu. Jag känner mig ganska rädd, frågvis och fundersam till en massa saker. Alltså hur ska jag förklara.

Det här med att vara gravid var faktiskt mycket jobbigt för mig. Jag led av fruktansvärda humörssvängningar, en enorm trötthet från nästan dag 1, havandeskapsförgiftning och en fruktansvärd oro. Jag var orolig för allt, precis allt. Vilket självklart inte bara var jobbigt för mig, utan även för mina närmsta.

Jag (läs vi) sitter nu i valet och kvalet om att få en till liten älskling, ganska snart. Det hade varit skönt att få de två första ganska tätt och sen en tredje några år senare. Men min rädsla finns fortfarande där. Tänk om något går fel? Tänk om det blir en hemsk förlossning igen?

Det är väl egentligen ingen ide att sitta och fundera på det än. Jag har inte fått tillbaka min mens än (antagligen fö att jag ammar?) så chansen att jag blir gravid är minimal.

Bara mina tankar.

9 kommentarer:

  1. Det finns hur många som helst som blitit gravida under ammning så va inte så säker hehe..

    SvaraRadera
  2. anonym: haha, jo jag har oxå hört det... :P nästa får komma när han/hon vill helt enkelt :)

    SvaraRadera
  3. Varför för två stycken tätt ihop och en tredje ett par år senare? Då hamnar ju den tredje utanför =P

    SvaraRadera
  4. Jag har 3 barn tätt, men ingen av dom andra va så jobbig som den första=) Lycka till!!

    SvaraRadera
  5. Åh en till att bli moster till, mys :) Om du skulle bli gravid igen älskling så vet jag att du klarar det, du är stark, och tänk vad du får ut av det, världens bästa gåva! Tack för kommentaren på min blogg by the way, ingen behöver säga nått, för jag vet att jag är damn hot, och har en kompis som heter Frida Reuterskiöld som är minst lika het! Love u / Marika

    SvaraRadera
  6. kul med en till liten :)

    SvaraRadera
  7. Tack alla för era fina kommentarer! Ni ger både stöd och värme!

    Anonym (en av er): Ja jag vet det är just det som jag är lite rädd för, men jag menar att de två första ska komma som tex 09 och 2010. sen den tredje 2012. Men man får se det som en gåva och ta emot dem när dem själva kommer :)

    Marre: Puss på dig moster M <3

    SvaraRadera
  8. Tror inte dom blir utanför, mina första e 19mån mellan å sista e de 2år 7måm då va älsta 4år. de märks inte idag=)

    SvaraRadera