onsdag 23 september 2009

Rihwer 2år

Hej alla!

Idag är jag på betydligt bättre humör, vilket känns fint. Det började faktiskt att gå upp för mig redan igår då jag och LB var ute och gick i nästan två timmar. Skönt att röra på fläsket får jag säga.

Idag är det den 23e september och Rihwer´s födelsedag. För er som inte vet så är Rihwer Edvin´s storebror, eller halvbror som man säger. Jag är INTE mamma till Rihwer. Han fyller iaf två idag och jag har aldrig träffat honom. Jag tycker att det är förbannat tråkigt om man får säga så. Men inte just för att JAG inte får träffa honom utan för att Edvin verkar inte få träffa honom.

För att dra historien så var det såhär: Min C har varit tillsammans med denna S som vi döper henne till men var inte tillsammans när Rihwer blev till. S har sagt att hon inte kunde bli med barn och lurar därmed min C. (sen kan man inte försvara min C då han valde att lita på detta.) Iaf, Rihwer blev till innan jag var inne i bilden och S valde att behålla trots att min C inte ville och att dem inte var tillsammans. Men min C ville iaf ta sitt ansvar och han har trots allt umgängesrätt med sin son men S totalvägrar att min C ska få träffa honom. Min åsikt: SJUKT.

Min C fick träffa honom ett fåtal gånger innan han träffade mig, efter att han träffade mig var det slut på det. Jag har bara träffat S en gång men jag har ändå försökt att ta kontakt med henne och inte för min skull utan för Edvins. Men hon tål inte mig.
Men lilla gumman, det handlar inte om mig.

Jag skiter faktiskt i att jag hänger ut mamman, jag har gjort mina försök med att ta kontakt osv osv.

11 kommentarer:

  1. Mutt- Morsa är vad hon e :) puss på dig

    SvaraRadera
  2. Kanske man inte borde lämna ut såna saker. Känns lite privat. Tråkigt att hon beteer sig så:( Mest synd om barnen. Det är hon som kommer att få ångra sig..

    SvaraRadera
  3. Han har ju rätt enligt lag att träffa sin son om han inte har skrivit över vårdnaden på henne vill säga..för då e det kört men det får man väl hoppas på att han inte har?

    SvaraRadera
  4. Till anonym 1&2:
    Oavsett om han har skrivit över vårdnaden eller inte så har man enligt lag rätt till umgänge.
    Jag valde att skriva detta så att något kanske händer då vi har testat allt annat.

    SvaraRadera
  5. Är inte det här lite väl privat? Dålig stil att lämna ut din kille, mamman och framför allt Rihwer på det här sättet. Det är väl en grej mellan dom?

    SvaraRadera
  6. Hon kommer förmodligen aldrig att vakna upp ur sin koma. Det man kan göra är en rättslig sak av det hela. Helt klart värt att dra upp i högsta domsolen om så är. En mamma som hon tänker endast på sig själv och inte på sitt egets barns bästa vilket är skrämmande. Det handlar alltså inte om att hänga ut henne, det här är hennes handlingar, det hon tycker är rätt, å det borde hon väl kunna stå för inför andra eller?? Saknar dig Frida.

    SvaraRadera
  7. mums mums: Min C som jag kallar min sambo visste om att jag skrev inlägget och var helt med på det. mamman skiter jag fullständigt i då människan seriöst anser att deras son klarar sig bättre utan sin pappa. (för att han är tillsammans med mig) Min C är en otroligt bra pappa och att man väljer att frysa ut sitt barns far på det sättet för sin egna skull anser jag är befängt. Angående Rihwer så är han välkommen att komma med kritik när han kan prata för sig själv. Och nej, de är inte bara en grej mellan dom då Rihwer faktist har fått en bror.// Frida

    Anna: Jag håller med dig till 100%. Du som dessutom känner henne vet ju vad du pratar om. Jo det är deffinitivt värt att dra upp i domstol.
    Saknar dig med <3

    SvaraRadera
  8. Tänk dig för Frida! Allt du lägger ut på intenet finns där som digitala sanningar för all evighet. Förtal är ett brott och det kan man bli straffad för. Du hänger offentligt ut en pappa, en mamma och ett litet barn som inte bett om att få komma till världen och inte kan prata för sig själv (som du skriver)På vilket sätt tror du att det blir bättre av att smutskasta offentligt? Är det för att hon inte gör som du vill och då är alla smutsiga medel tillåtna?

    SvaraRadera
  9. mums mums:
    Jag får tacka för dina åsikter. Men jag antar att du antingen är vän med S eller så vet du inte riktigt allt. (vilket jag självklart inte vill ta upp med någon som hellre intresserar sig för att kasta skit än att inse fakta.) Jag smutskastar ingen. Jag vet inte var du fått det ifrån? Och som jag skrev så var min C helt med på det. Och det som mitt inlägg handlar om är faktiskt att jag tycker att det är tråkigt att Edvin och Rihwer inte får ses. Att hon inte gör som jag vill)? Vadå inte jag vill? Min C har varit uppe i familjerätten med detta och HAN vann. Men hon ger sig inte ändå. Min C har lagen på sin sida men det hjälper inte. Därför valde jag att skriva mitt inlägg. Jag har inte smutskastat någon. Jag nämner ingen vid namn (förutom Rihwer) Har jag skrivit något elakt om honom? Är grattis på födelsedagen och att han förtjänar en familj elakt? Rihwer är en underbar pojke och förtjänar det bästa, en mamma och en pappa. (mig kan han skita i, då jag inte har någon biologisk kontakt med honom). Men jag är beredd på att stå vid min C´s sida och fajtas för hans skull. Men framförallt för Edvins skull. Han har rätt att få träffa sin storebror. För jag tänker inte stå där när han kommer om några år och frågar varför han inte fått träffa honom. Det ansvaret tar inte jag. "S" är mycket välkommen att kontakta mig (men helst min C såklart) för att reda ut detta. Min C har försökt i över ett år och jag håller mig gärna utanför men självklart står jag vid min mans sida i ur och skur.

    Jag hoppas att du förstår lite mer nu och jag ber om ursäkt om du har fattat fel. Jag vill ingen något ont jag vill bara det bästa för två små barn.
    Tack för att du läser min blogg.

    SvaraRadera
  10. Nej Frida, jag är inte vän med S. Jag är en medelålders dam som läste din blogg, eftersom jag egentligen gillar dig, men när saker och ting blir obehagligt privata blir jag illa berörd. Jag vill inte veta detaljerna i någons privatliv. Får väl sluta läsa din blogg, så att jag slipper. Tack!

    SvaraRadera
  11. Okej, då får jag tacka för denna tiden. Det var inte meningen att provocera eller att du skulle ta åt dig personligen.

    SvaraRadera