fredag 4 september 2009

För trång?

God morgon, eller nej, inte god, men morgon iaf.

Jag har varit vaken typ hela natten efter att lillen har försökt att prata med mig. Jollrar som bara den och ja jag vet inte riktigt vad det är han ha velat säga mig. Men sova det ville han inte. Så nu fick jag ställa in min mysträff med Marre. Och jag kommer att vara ett lik hela dagen. Hum...

Iaf, när jag nu försökte sova lite här på morgonen så ringer telefonen. Det var överläkaren på förlossningen som ville diskutera lite angående min traumatiska förlossning. Mitt bäcken var tydligen inte för trångt så det var inte det som var problemet vid förlossningen utan dem trodde att det blev som det blev pga han vred huvudet något åt sidan och även att min livmoder tydligen var helt "trött". Gash, hur vet jag att den inte är lika trött inför nästa gång?

Nu vet jag att jag får lov att välja snitt om jag vill, men jag vet ju även riskerna med det osv osv.. Detta tåls att tänka på alltså. Vad skulle ni gjort om ni hamnar i den situationen inför förlossning nr 2???

Pussss

4 kommentarer:

  1. Hej, Tycker du ska gå in o läsa denna bloggen ! Hon har precis fått barn genom snitt. Hon har även skrivit om förlossningen, läs det :) http://www.gravidlooken.se/blogs/josefine-sundstrom

    SvaraRadera
  2. hej hej! jag vet inte riktigt hur din första fl var men min första förlossning var pest, livmodern var för " trött" för att dra ihop sig och jag tappade mängder med blod 2,3 l.. hade det ganska så jobbigt efter. låg 24 timmar med ella.. fl nr 2 tog 3 tim ifrån första värken 1tim o 40 min på sjukhuset och det gick hur bra som helst. kunde inte vart bättre! kan ju glädja dig med det iaf, det behöver verkligen inte gå som första förlossningen och hade jag vetat att andra skulle gå så himla hade jag verkligen inte behövt vara så rädd som jag var innan=)) jättesöt kille förresten,grattis! //Mikaela jagedal

    SvaraRadera
  3. Hej tjejer!

    Tack för svaren!

    Till Mikaela; Jo min fl var hemsk, dem sa samma sak till mig om min livmoder att den var "trött". Vi höll på i över ett dygn och testade både sugklocka och "bäckenövningar" inget hjälpte. Så det blev sövande snitt tillslut då epiduralen bara tog på halva sidan.

    Skönt att höra att det gick fint andra gången för dig, då växer hoppet hos mig med :)
    Tack tack! Grattis själv:)

    SvaraRadera
  4. Ann-charlotte Reuterskiöld13 september, 2009 14:32

    Hej Frida du ska göra det du tycker känns rätt både emmelie och nicklas har jag tagit med snitt bägge låg med rumpen neråt,ha det så bra krama sonen från din faster Lotta

    SvaraRadera